ES IST SOWEIT: Der PDSV Cup 2024 hat begonnen! Teilnahmebedingungen: viewtopic.php?f=53&t=58164
Der PDSV Cup dient zur Finanzierung des Pulverdampf Forums. Bitte unterstützt unser Forum, danke!

Geissele GRF bzw. B-GRF (Geissele Rapid Fire) = S3G

Rund um den Schiesssport: Technik, Erfahrungen, Tipps und Tricks
Antworten
viejo
.357 Magnum
.357 Magnum
Beiträge: 72
Registriert: Mi 13. Mai 2015, 23:25

Geissele GRF bzw. B-GRF (Geissele Rapid Fire) = S3G

Beitrag von viejo » Di 7. Jun 2016, 00:29

Servus,
hat jemand Erfahrung mit dem Geissele B-GRF Abzug?
Ist für den Einsatzzweck IPSC bzw. 3Gun das G2S oder ein GRF (S3G besser?

Das GRF scheint nach kurzer Recherche ein S3G zu sein (ohne Lasergravur und Qualitätskontrolle), aber dafür billiger.

Danke!

laut Beschreibung:
B-GRF (Geissele Rapid Fire) The Geissele Rapid Fire Trigger (B-GRF) was developed to give semiautomatic-only rifles a glass-smooth trigger pull very similar to the Geissele Super Select Fire (SSF) trigger designed for the U.S. Special Operations Community . The B-GRF is a fast-shooting, smooth trigger ideal for 3 Gun competition and recreational shooting alike. It pulls like a single-stage, but resets like a two-stage. Two trigger springs are included so the B-GRF can be set up with a pull of either 4 lbs or 3.2 lbs. Does NOT convert semiautomatic rifles to automatic. Note: The B-GRF trigger has a very short, light pull and reset. It is not recommended for bench rest shooting or shooting small groups. It is designed for CQB-style rapid target engagement and quick follow up shots.

Exzerpt aus dem ar15.com Forum:
Originally Posted By graysonp:
I don't think those are rebranded G2S triggers. It looks like Geissele is using the same cost-cutting method for the SSA-E and the S3G triggers, and branding them as Brownells exclusives. If you read the description, it says they're almost identical SSA-E and S3G triggers, except for those 3 changes. IE: They're SSA-E and S3G triggers without the engraving, spot check only, and using the G2S style of hammer pin installation.
So you probably won't see them for sale anywhere else.

Exzerpt von weaponevolution.com: Geissele Automatics Enhanced Triggers - Brownells Excusives
Brownells is now offering 2 Geissele Automatics triggers that are exclusive to them: The Geissele 2 Stage Enhanced (B-G2S-E) and the Geissele Rapid Fire (B-GRF) The enhanced 2 stage is equivalent to an enhanced version of the G2S, while the B-GRF is the S3G equivalent. Much like the G2S line, these are "value" editions of their triggers. They are not laser engraved, and batch MP tested. They are however, priced at a lower priced point and are an excellent value. Checkout Geissele Automatics and Brownells for more information and ordering.
DVC

Chester
.308 Win
.308 Win
Beiträge: 403
Registriert: Fr 3. Dez 2010, 04:51
Wohnort: Wien

Re: Geissele GRF bzw. B-GRF (Geissele Rapid Fire) = S3G

Beitrag von Chester » Di 7. Jun 2016, 01:03

Servus,

Ich kann dir leider keinen Vergleich zwischen B-GRF bzw. S3D und G2S bieten, allerdings habe ich erst am Samstag einen B-GRF eingebaut und muss sagen, dass das Ding richtig rockt :D
Bis jetzt war ich damit noch nicht schießen, aber was ich dir sagen kann ist, dass der Abzugsweg kurz ist, dass er glasklar bricht und sich das Abzugsgewicht mit einer zusätzlich mitgelieferten Feder auch reduzieren lässt. Ich habe ebenfalls mit dem S3G geliebäugelt, es ist dann aber aufgrund des Preisunterschiedes doch der B-GRF geworden.

viejo
.357 Magnum
.357 Magnum
Beiträge: 72
Registriert: Mi 13. Mai 2015, 23:25

Re: Geissele GRF bzw. B-GRF (Geissele Rapid Fire) = S3G

Beitrag von viejo » Di 7. Jun 2016, 01:05

Das klingt schon mal gut, Danke!
Und wo hast Du das Teil gekauft?
DVC

Chester
.308 Win
.308 Win
Beiträge: 403
Registriert: Fr 3. Dez 2010, 04:51
Wohnort: Wien

Re: Geissele GRF bzw. B-GRF (Geissele Rapid Fire) = S3G

Beitrag von Chester » Di 7. Jun 2016, 01:08

Schick ich dir per PN!

Antworten